Τι είναι η φιλία; Η εγγύτητα, το δέσιμο, η διασκέδαση, η πίστη και οι κοινές αξίες είναι μερικές μόνο από τις πολλές …
Η αναΠΝΟΗ, λοιπόν, είναι η διαδικασία που περιλαμβάνει την πρόσληψη του αέρα και την εξαγωγή του μέσω των πνευμόνων μας με την αποβολή του διοξειδίου του άνθρακα.
Η αναΠΝΟΗ είναι η χρήσιμη διαδικασία πριν να ολοκληρωθεί η γεύση σε ένα τρόφιμο, προτού γευτώ κάτι που χρειάζεται πρώτα να «αναπνεύσει» όπως ένα καλό κρασί.
Η ΑναΠΝΟΗ είναι διάλλειμα για να χαλαρώσω ανάμεσα σε πολλές δουλειές που με έχουν κουράσει.
ΑναΠΝΟΗ συμβαίνει και στα άψυχα αντικείμενα όταν κάποιος επενδύσει σε αυτά για να τα φωτίσει, να κάνει χώρο ή να τα βοηθήσει να γίνουν πιο φιλόξενα.
Η ΑναΠΝΟΗ επαναφέρει τον εγκέφαλο μας σε κατάσταση ηρεμίας.
Η ΑναΠΝΟΗ είναι αυτό που χρειάζομαι για να μιλήσω για όσα δίνουν νόημα στην ύπαρξή μου.
Η αναΠΝΟΗ είναι η επικοινωνία ανάμεσα στην ψυχή και το σώμα, ανάμεσα στις σκέψεις και τα συναισθήματα, ανάμεσα στις πεποιθήσεις και τις αισθήσεις…
Η αναΠΝΟΗ μας γεννά κάθε μέρα αμέτρητες φορές…
Η αναΠΝΟΗ είναι η πράξη του με αποδέχομαι
Η αναΠΝΟΗ είναι η βεβαίωση για την ύπαρξή μας…
Η αναΠΝΟΗ είναι η απόδειξη του ζω και του επιθυμώ
ΑναΠΝΟΗ είναι η πράξη του με αγαπώ και σε αγαπώ
Το ταξίδι μου στην επιστήμη και την τέχνη της Ψυχολογίας ξεκίνησε με τις πρώτες σπουδές στη Σχολή Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Την περίοδο εκείνη το ερευνητικό ενδιαφέρον μου στράφηκε σε δυσκολίες στην εγκεφαλική λειτουργία των ανθρώπων. Για το σκοπό αυτό, συμμετείχα στη στάθμιση ενός πολύ σημαντικού εργαλείου υπολογισμού νοητικών ικανοτήτων, της «Λεκτικής Δοκιμασίας Κατονομασίας της Βοστώνης» (Boston Naming Test) στον Ελληνικό πληθυσμό.
Αμέσως μετά συνέχισα τις σπουδές μου με υποτροφία στο Τμήμα Κοινωνικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Δημόσια Υγεία & Διοίκηση Υπηρεσιών Υγείας» επικεντρωμένη στη μελέτη της ικανοποίησης ανθρώπων που έχουν νοσηλευτεί μέσα από τη μετάφραση και προσαρμογή ενός εργαλείου.
Συμμετείχα στη διδακτική Ομάδα Ψυχοθεραπείας του Κέντρου Ψυχικής Υγείας Θ. Ψ. Π. Χανίων, πραγματοποίησα Πρακτική Άσκηση στο Γενικό Νοσοκομείο Χανίων και στο Κέντρο Ημέρας νόσου Alzheimer κι συναφών διαταραχών, ενώ επίσης συμμετείχα εθελοντικά στη νυχτερινή γραμμή συμπαράστασης του Θεοχαρίδειου Ιδρύματος της Μητρόπολης Χανίων.
Στην αρχή της επαγγελματικής μου πορείας, για αρκετά χρόνια στήριζα ανθρώπους τρίτης ηλικίας με ή χωρίς άνοια ή που χρειάζονταν αποκατάστασημ καθώς και τις οικογένειές τους. Στο Αννουσάκειο Ίδρυμα & Κέντρο Αποκατάστασης της Ιεράς Μητρόπολης Κισάμου & Σελίνου “Ο Άγιος Σπυρίδωνας” προσφερόταν παρέμβαση και θεραπεία σε ηλικιωμένους με ποικίλες ιατρικές παθήσεις και ψυχολογικές ανάγκες. Παράλληλα, στήθηκε γραμμή τηλεφωνικής υποστήριξης προκειμένου η υποστήριξη και η μέριμνα του Ιδρύματος να διακτινιστεί προς την κοινότητα καθώς επίσης προσφερόταν πρόσωπο με πρόσωπο συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία σε άτομα ή οικογένειες της κοινότητας που αναζητούσαν ψυχολογική παρέμβαση.
Στην Ινδιανάπολις των ΗΠΑ εκπαιδεύτηκα στην θεραπεία εγκυρότητας και σε παρεμβατικές προσεγγίσεις σε ασθενείς με νόσο Alzheimer σε σεμινάριο ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης στην υποστήριξη ασθενών με άνοια μέσα από τον Οργανισμό Memory Bridge.
Στη συνέχεια, το 2009 ακολούθησε η εξειδίκευση μου στην Ψυχολογία Υγείας στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Κρήτης μελετώντας τα διάφορα είδη άνοιας και κυρίως τη νόσο Alzheimer και πως μπορεί μία σειρά προκλινικών χαρακτηριστικών στους απόγονους των ασθενών να προβλέψει πιθανά να νοσήσουν και οι ίδιοι.
Εκπαιδεύτηκα στην Οικολογική και Κοινωνική προσέγγιση Hudolin από τα Ελληνικά Κλαμπ Οικογενειών για προβλήματα από το Αλκοόλ συμμετέχοντας σε σεμινάριο ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης υποστήριξης οικογενειών και μελών με προβλήματα από το αλκοόλ.
Από το 2011 έως το 2016 είχα την τύχη να μαθητεύσω στο Ινστιτούτο «Μίτος – η τέχνη του θεραπεύειν» εντρυφώντας στην Παρεμβαίνουσα – Μη Κατευθυντική Ψυχοθεραπεία και εμψύχωση ομάδων (Non Directivite Intervenante) υπό το πλαίσιο που περιέγραψε ο Michel Lobrot με εκπαιδευτές τον Παιδοψυχίατρο Αριστείδη Στουρνάρα και τη Ψυχολόγο Νεκταρία Πατεράκη-Καστρινάκη. Συνοπτικά, η NDI ψυχοθεραπευτική προσέγγιση επικεντρώνεται στον άνθρωπο και τις επιθυμίες του μέσω των αρχών της αποδοχής, της ειλικρίνειας και της αυθεντικότητας.
Από το 2014 συντονίζω ομάδες γονέων ως Εκπαιδεύτρια Σχολών Γονέων μέλος της Gordon Training International με την προσέγγιση του Thomas Gordon. Κύριος στόχος της προσέγγισης αυτής είναι η θεωρητική και βιωματική εκπαίδευση των γονέων ή φροντιστών σε τεχνικές επικοινωνίας και στα «Μυστικά» του Αποτελεσματικού Γονέα. Παράλληλα, συντονίζω Ομάδες Προσωπικής Ανάπτυξης για Ενήλικες.
Επιπλέον, εμπλούτισα τις γνώσεις μου και τη θεραπευτική μου προσέγγιση με το Masterclass στη Θεραπεία Μέσω Εικαστικών Τεχνών – Art Therapy με εισηγήτρια την Ιωάννα Κιλίμη, ζωγράφο, Art Therapist, MA.
Καθώς η ζωή μου προχωρούσε και η μητρότητα άρχισε να γίνεται μία «ιερή» πρόκληση αυξήθηκε το ενδιαφέρον μου για το πώς οι άνθρωποι που έως τώρα είχα φροντίσει θα μπορούσαν να έχουν λιγότερες δυσκολίες αν στην αρχή της ζωής τους είχαν λάβει διαφορετικό είδος φροντίδας και ανακούφισης. Η αγάπη μου για τους γονείς και τα παιδιά με οδήγησε να ειδικευτώ στην Παιδοψυχολογία με το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Master of Science in Psychology of Child Development στο Πανεπιστήμιο Central Lancashire. Η Παιδοψυχολογία και η Υποστήριξη των Γονέων έγινε το προσκήνιο της θεραπευτικής μου συνεισφοράς στην κοινότητα.
Τη σχολική χρονιά 2020 – 2021 υπηρέτησα σε δίκτυο σχολείων για την υποστήριξη και αξιολόγηση μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Τη σχολική χρονιά 2021 – 2022 υποστηρίζω μαθητές σε Ειδικό Σχολείο στα Χανιά και σε Σχολείο Αυτιστικών.
Τι είναι η φιλία; Η εγγύτητα, το δέσιμο, η διασκέδαση, η πίστη και οι κοινές αξίες είναι μερικές μόνο από τις πολλές …
Play Focus. Δεν είναι προτιμότερο να μαθαίνεις πως λειτουργεί ο εγκέφαλος σου ενώ παίζεις παιχνίδια με τη σκέψη σου; ΤΙ ΕΙΝΑΙ Πρόκειται …
Βάζοντας από καιρό νέους στόχους, έρχεται ο Γενάρης του 2024 για να ξεκινήσει η υλοποίησή τους! Με την αρχή της νέας χρονιάς, …
Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί αυτές τις μέρες είναι το πώς να βοηθήσουν ένα …
Ελίνα Πετράκη • Ψυχολόγος Ενηλίκων – Εκπαίδευση & Συμβουλευτική γονέων – Παιδοψυχολόγος – Ψυχοθεραπεία NDI – Χανιά & Κίσαμος
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |