ΕΛΙΝΑ ΠΕΤΡΑΚΗ • ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ - ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ - ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ NDI - ΧΑΝΙΑ & ΚΙΣΑΜΟΣ

Υποστήριξη & Θεραπεία

Προγράμματα Ψυχολογικής Αξιολόγησης, Ανάπτυξης και Ψυχοθεραπείας για ενήλικες και παιδιά

Υπηρεσίες

Eνημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα ψυχολογίας για κάθε ηλικία

Προσωπική ανάπτυξη

Πως θα ένιωθες αν ένα πρωινό ξυπνούσες και είχε η ζωή σου – ή κάποιοι από τους τομείς της ζωής σου – μεταμορφωθεί; Τι θα ήθελες να είναι διαφορετικό; Θα ήσουν πιο χαρούμενος, πιο υγιής, πιο επιτυχημένος; Ένα σώμα που θα αποδέχεσαι περισσότερο; Περισσότερη ενέργεια; Λιγότερο στρες; Καλύτερες σχέσεις; Ποια από τα προβλήματα που έχεις θα ήθελες να έχουν λυθεί;

Αν και δεν υπάρχει κάτι που θα μπορούσε να σου εγγυηθεί μία τέτοια μεταμόρφωση η ψυχοθεραπευτική εμπειρία από ανθρώπους που ακολουθούν προγράμματα προσωπικής ανάπτυξης μαρτυρούν μικρές διαδοχικές αλλαγές που μέσα στο πέρασμα του χρόνου χτίζουν τις μεγάλες αλλαγές στη ζωή τους.

Οι αλλαγές στις ανθυγιεινές ψυχικές συνήθειες της καθημερινότητάς μας μπορούν να καθιερωθούν μέσα από απλές προσεγγίσεις της ζωής με τρόπο διαφορετικό οδηγώντας στη ζωή που πάντα κάποιος εύχεται να έχει ή που δεν πίστευε ότι μπορούσε ποτέ να έχει. Η επιθυμία μας να αναπτυχθούμε έτσι όπως ονειρευόμαστε μπορεί να ανακόπτεται από τα εμπόδια που μπαίνουν στη διαδρομή από την επιθυμία έως την υλοποίηση.

Η έρευνα στην Ψυχολογία έχει φέρει στο φως ότι όσο περισσότερο ένας άνθρωπος μαθαίνει να χρησιμοποιεί τις δυνάμεις του με νέους τρόπους μπορεί να νιώσει μεγαλύτερη ευημερία.

Όσο περισσότερο γνωρίζουμε τις ψυχικές μας δυνάμεις τόσο κατανοούμε το πώς αυτές μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο αλλά επιπλέον μπορούμε να τις εμπλουτίσουμε και να χτίσουμε ή να ανακαλύψουμε νέες δυνάμεις μέσα μας.

Η μετακίνηση της στάσης μας έστω κατά μία μοίρα από τη γωνιά που στεκόμαστε μπορεί να μας αποκαλύψει μικρά ή μεγάλα θαύματα στο βίωμα της καθημερινότητάς μας.

Η αναζήτηση των ψυχικών μας δυνάμεων μέσα στις σχέσεις μας, στην επαγγελματική ή στην ιδιωτική μας ζωή αλλά και σε κάθε άλλο ρόλο που μπορεί να έχουμε μπορούν να μας προσφέρουν έλεγχο στα συναισθήματα μας.

Για την εσωτερική σας αναζήτηση σκεφτείτε τα εξής:

·         Σκέψου μία περίσταση κατά την οποία οι δυνάμεις σου φάνηκαν χρήσιμες μέσα σε κάποια από τις σχέσεις σου.

·         Ποιες είναι οι ψυχικές μου δυνάμεις που σε βοηθούν στις σχέσεις σου;

·         Σκέψου δύο δυνάμεις που θα ήθελες να χρησιμοποιείς στις σχέσεις σου.

Το πιο σημαντικό πράγμα που χρειάζεται να θυμάσαι κάθε μέρα της ζωής σου είναι ότι αξίζεις και να μην παραλείπεις να σε αγαπάς.

Γιατί αγαπάς τον εαυτό σου; Όταν ξυπνήσεις ο εαυτός σου θα είναι εκεί για σένα, όταν πας για ύπνο ο εαυτός σου θα είναι εκεί, όταν πηγαίνεις διακοπές πάλι ο εαυτός σου θα είναι εκεί, όταν πηγαίνεις στο σχολείο θα είναι εκεί… θα είναι πάντα εκεί για σένα. Σκέψου πόσο σημαντικός και ξεχωριστός είσαι, νιώσε περήφανος για τα ταλέντα, τις δεξιότητες σου αλλά κυρίως για την προσπάθεια σου στους στόχους που θέτεις.

Αν υποστηρίζεις και πιστεύεις τον εαυτό σου είναι σίγουρο ότι θα πετύχεις περισσότερα στη ζωή σου.

Αν δυσκολεύεσαι να πεις στον εαυτό σου ότι τον αγαπάς και τον τιμάς για την κάθε αξία που κουβαλάει τότε τουλάχιστον υποσχέσου κάθε πρωί ότι θα προσπαθήσεις να αγαπήσεις τον εαυτό σου.

Κάθε άνθρωπος είναι το ίδιο ξεχωριστός και σημαντικός.

Θέλουμε τα παιδιά μας να μιλάνε θετικά στον εαυτό τους;

Ειδικά, στα παιδιά σου να υπενθυμίζεις ότι το καθένα τους είναι μοναδικό σε ολόκληρο τον κόσμο. Μπορεί πολλά ή έστω ένα άλλο παιδί στον κόσμο να έχει ακριβώς το ίδιο όνομα με εκείνα αλλά ποτέ δε θα είναι εκείνα. Ενθαρρύνετε άλλους ενήλικες, φίλους, δασκάλους κλπ. να λένε στα παιδιά πόσο ξεχωριστά είναι και τι όμορφο αναγνωρίζουν σε αυτά.

Στα Εργαστήρια της αναΠΝΟΗΣ οι ενήλικες και τα παιδιά μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται τις σκέψεις τους και τα συναισθήματά-αισθήσεις τους στο σώμα τους.

Οι γονείς μέσα από το Εργαστήριο του Αποτελεσματικού Γονέα του Thomas Gordon μαθαίνουν τις δεξιότητες που χρειάζονται για να πλέξουν υγιή επικοινωνία και αρμονικές σχέσεις με τα παιδιά τους.

Οι οικογένειες διευκολύνονται στην επικοινωνία μεταξύ των μελών τους.

Οι ενήλικες μαθαίνουν πώς να διευρύνουν με ασφάλεια την εμπιστοσύνη τους και την περιοχή ασφαλείας γύρω τους βάζοντας στη ζωή τους ανθρώπους με σταθερά και υγιή όρια.

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην ανθρώπινη φύση είναι να ξεπεράσουμε τις προφάσεις που μας φέρνει η εσωτερική μας αντίσταση, να φτιάξουμε ένα σχέδιο δράσης, να βάλουμε τα δυνατά μας και να πλέξουμε το επόμενο στάδιο της ζωής μας.

Ένα από τα βασικότερα εμπόδια στη ζωή μας τίθεται από το υποσυνείδητό μας. Το εμπόδιο αυτό είναι το ότι εσφαλμένα πιστεύουμε ότι αυτό που είμαστε στο παρόν είναι αυτό που ήμασταν στο παρελθόν με αποτέλεσμα να εμποδίζεται ο ψυχισμός μας να καρπωθεί όλα όσα έχει μάθει ο εαυτός μας στο πέρασμα του χρόνου. Έτσι, αποθαρρύνουμε τον εαυτό μας να φτάσει εκεί που μπορεί να πάει στο παρόν γιατί χρησιμοποιούνται τα όρια που είχαμε στο παρελθόν.

Κάθε επιλογή που έχουμε να πάρουμε φιλτράρεται μέσα από την ώρα που θα ξυπνήσουμε το πρωί, ποιους στόχους έχουμε βάλει για να επιτρέψουμε στον εαυτό μας να θεωρήσει ότι μέχρι εκεί φτάνει η ζωή μας και κυρίως μέσα από τα όρια που μας κρατάνε δέσμιους οι παλιές μας εμπειρίες.

Θέλουμε να βελτιώσουμε τη ζωή μας αλλά συνήθως δεν ξέρουμε τη στάση να κρατήσουμε, ποια διαφορετική στάση απέναντι στη συνηθισμένη κατάσταση που επαναλαμβάνεται θα μας βοηθήσει να μην καταλήξουμε σε κάτι χειρότερο από αυτό που ήδη έχουμε.

Έλλειψη του μπορώ και θέλω: η κινητοποίηση σε αδράνεια

Βιωματική Άσκηση:

Σκέψου, γράψε ή φτιάξε τον «σκοπό της ζωής σου»

Αν απάντησες μέσα σε 1 λεπτό μάλλον βλέπεις το δρόμο που θέλεις να ακολουθήσεις ακόμα και αν συχνά νιώθεις ότι είσαι σε αναβολή. Πέρα από την καθημερινή επιβίωση σε ποια θέση θα ήθελες να βρίσκεσαι;

Οι περισσότεροι άνθρωποι απλά επικεντρώνονται στο να βγάλουν τη μέρα, να κάνουν ότι πιο ανώδυνο γίνεται κοιτώντας βραχυπρόθεσμα τη ζωή τους μέσα σε εφήμερες απολαύσεις αποφεύγοντας κάθε πόνο ή άβολη συνθήκη.

Ένα ακόμα σημαντικό εμπόδιο της προσωπικής μας ανάπτυξης είναι μία ανθυγιεινή συνήθεια που αφορά τη προσήλωσή μας σε επιλεκτικά γεγονότα. Προκειμένου να επαληθεύσουμε μία άκαμπτη πεποίθηση του εγκεφάλου μας εσφαλμένα υποθέτουμε ότι κάθε απόφαση που παίρνουμε και κάθε μεμονωμένη πράξη που κάνουμε επηρεάζει μόνο τη συγκεκριμένη στιγμή ή περίσταση.

Μεγάλο μέρος του παραλογισμού που συναντάμε γύρω μας αποτελεί τη φυσιολογική αντίδραση προς κάποιο ψυχικό τραύμα που κάποιος έχει υποστεί στο παρόν ή στο παρελθόν – είτε έχει ζωντανές μνήμες είτε τις έχει θάψει μέσα του – προς μία κοινωνία που ασθενεί και οδηγεί τους ανθρώπους της σε δυσλειτουργικές συμπεριφορές και σχέσεις.

Ψάχνω τι μου έχει συμβεί ή τι πάει λάθος μέσα μου;

Το τραύμα μοιάζει με το ανοσοποιητικό σύστημα που επιτίθεται στο σώμα στο οποίο ανήκει. Η ίαση του σώματος και της ψυχής αφορά την κατανόηση της φύσης του τραύματος και η αναγνώριση των συμπτωμάτων που συνδέονται με τις πληγές της ψυχής.

Μπορούν να σταματήσουν οι μνήμες να πονάνε, να ανθίσει η εμπιστοσύνη στον εαυτό και στους γύρω, να αναπτυχθεί υγιής οριοθέτηση.

Μπορούν!

Ψυχομετρική αξιολόγηση

Η Κλίµακα Νοημοσύνης Wechsler για Παιδιά (WISC) από την ΑναΠΝΟΗ
 
Στην ΑναΠΝΟΗ, πέρα από το RAVEN’S CPM/CVS που είναι από τα συχνότερα χρησιμοποιούμενα τεστ νοημοσύνης για παιδιά ηλικίας 4-12 ετών πλέον χορηγείται και το WISC-V για παιδιά ηλικίας 6 έως 17 ετών.
Τα παιδιά που ενδέχεται να εμφανίζουν γνωστικά/μαθησιακά ελλείμματα ή δυσκολίες στη συμπεριφορά τους και έχουν ανάγκη από άμεση αποτελεσματική παρέμβαση βοηθούνται από την αξιολόγηση των επιμέρους νοητικών δεξιοτήτων τους.
 
Η Χρήση της Κλίμακας WISC-V είναι πολύ χρήσιμη για τη διάγνωση και το σχεδιασµό εξατοµικευµένου προγράµµατος και τα αποτελέσματά της μπορούν να αποτελέσουν οδηγό για παρεμβάσεις και αποφάσεις ένταξης σε κατάλληλα πλαίσια, προσφέροντας πολύτιμη κλινική πληροφόρηση.
Πώς όμως μπορεί να αξιολογηθεί ένα παιδί που μας ανησυχεί η επικοινωνία του ή οι νοητικές του ικανότητες;
Αρχικά, λαμβάνεται ένα πλήρες ιστορικό από τη γέννησή του παιδιού έως την ηλικία που βρίσκεται από τους κηδεμόνες του χωρίς την παρουσία του παιδιού.
 
Στη συνέχεια γίνεται μία (ή περισσότερες όταν κρίνεται αναγκαίο) συνάντηση γνωριμίας και παρατήρησης του παιδιού.
Τέλος, κανονίζεται η ημερομηνία για τη χορήγηση της Κλίμακας στο παιδί.
 
H Kλίμακα WISC-V GR (Wechsler Intelligence Scale for Children – 5th Edition) είναι η πλέον συχνά χρησιµοποιούµενη κλίμακα αξιολόγησης, σε παγκόσµιο επίπεδο για παιδιά και χρησιµοποιείται σε όλα τα διαγνωστικά κέντρα της χώρας καθώς και από ιδιώτες ψυχολόγους.
Από το 1997 έως πρόσφατα η αξιολόγηση της νοηµοσύνης των παιδιών στην Ελλάδα βασιζόταν στην Τρίτη Έκδοση της Κλίµακας Νοηµοσύνης Wechsler για Παιδιά (WISC–III), ενώ στο εξωτερικό είχε αντικατασταθεί από την αναθεωρηµένη έκδοση WISC–IV ήδη από το 2003. Σήμερα στις ΗΠΑ και την Αγγλία κυκλοφορεί και χρησιµοποιείται η αναθεωρηµένη έκδοση WISC–V. Για πρώτη φορά η Ελλάδα συµβαδίζει µε τις διεθνείς εξελίξεις στον τοµέα και, µάλιστα, είναι από τις πρώτες χώρες που κυκλοφόρησαν σταθµισµένη έκδοση του WISC-V.
Στα 20 χρόνια που µεσολάβησαν, έχουν συντελεστεί πολύ µεγάλες κοινωνικο-πολιτισµικές αλλαγές στη χώρα µας, αλλαγές που είναι αναγκαίο να ληφθούν υπόψη σε µια κλίµακα που µετρά τη νοηµοσύνη. Η στάθµιση του WISC–V, σε αντιπροσωπευτικό δείγµα σε πανελλαδικό επίπεδο, δίνει µία σύγχρονη, αξιόπιστη και έγκυρη κλίµακα για τη µέτρηση της νοηµοσύνης των παιδιών στην Ελλάδα.
Οι αναθεωρήσεις που ενσωματώνει η Πέµπτη έκδοση του WISC ενισχύουν την ήδη σηµαντική συµβολή της κλίµακας στην ψυχολογική αξιολόγηση των παιδιών. Εξάγονται πέντε διαφορετικοί δείκτες πέραν του Γενικού Δείκτη Νοημοσύνης (Δείκτης Λεκτικής Κατανόησης, Δείκτης Οπτικοχωρικής Αντίληψης, Δείκτης Ρέοντα Συλλογισμού, Δείκτης Εργαζόμενης Μνήμης, Δείκτης Ταχύτητας Επεξεργασίας) που διαμορφώνουν μία διαφορετική δομή σε σχέση µε τους δύο δείκτες (Λεκτικός Δείκτης Νοημοσύνης, Πρακτικός Δείκτης Νοημοσύνης) που ήταν διαθέσιµοι στο WISC–III.
 
Επομένως, οι διαθέσιµες πληροφορίες σχετικά µε τις δυνατότητες και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει το παιδί θα είναι περισσότερες και πιο συνεκτικές. Ακόμα, οι διαθέσιμοι βοηθητικοί δείκτες που προκύπτουν από την επιμέρους επεξεργασία των βαθμολογιών του παιδιού, ενισχύουν τα ευρήματα της ψυχολογικής εξέτασης συµβάλλοντας στην ακριβέστερη διάγνωση.
 
Στην Ελλάδα η στάθμιση έγινε από τη ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε. με την άδεια της NCS PEARSON Inc.
Tην επιστημονική διεύθυνση είχε η κα Αριάδνη Στογιαννίδου, Καθηγήτρια ∆ιαγνωστικών Μεθόδων και Συµβουλευτικής, Τµήµα Ψυχολογίας ΑΠΘ, PhD Clinical & School Psychology, Hofstra University USA.
Κατά την ελληνική στάθμιση τηρήθηκαν αυστηρά οι προδιαγραφές διασφάλισης της ψυχομετρικής αρτιότητας, της εννοιολογικής εγκυρότητας και οι πρότυπες διαδικασίες προσαρμογής ξενόγλωσσων ψυχομετρικών εργαλείων.
*Η περιγραφή του εργαλείου βασίζεται στην περιγραφή της ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ Α.Ε. στη σελίδα www.motiboaxiologisi.gr
 

Τεστ Μη-Λεκτικής και Λεκτικής Γενικής Νοητικής Ικανότητας από την ΑναΠΝΟΗ

Το RAVEN’S CPM/CVS είναι από τα συχνότερα χρησιμοποιούμενα τεστ στην εκπαιδευτική και κλινική πράξη διεθνώς. Τα τελευταία 50 χρόνια έχει σταθμιστεί σε δεκάδες χώρες σε όλο τον κόσμο.

Στην αναΠΝΟΗ χορηγείται το RAVEN’S Educational CPM/CVS για παιδιά ηλικίας 4-12 ετών. Αποτελεί ένα χρήσιμο αποτέλεσμα για το σχεδιασμό θεραπευτικών πλάνων για τα παιδιά που ενδέχεται να εμφανίζουν γνωστικά/μαθησιακά ελλείμματα ή δυσκολίες στη συμπεριφορά τους και έχουν ανάγκη από άμεση αποτελεσματική παρέμβαση (π.χ. κλινικές ψυχικής υγείας, θεραπευτήρια, ειδικά και γενικά σχολεία, κλπ).

Η αξιολόγηση της νοημοσύνης μέσω αυτού του τεστ έχει το πλεονέκτημα ότι παρέχει σύντομα μη-λεκτικές και λεκτικές εκτιμήσεις της γενικής νοητικής ικανότητας των παιδιών. Αποτελείται από τις Έγχρωμες Μήτρες (Coloured Progressive Matrices) και από τις Κλίμακες Λεξιλογίου (Crichton Vocabulary Scales).

Οι Έγχρωμες Μήτρες μετρούν τη μη-λεκτική ικανότητα του ατόμου να εξάγει συμπεράσματα σε οπτικοχωρικό πλαίσιο. Οι Κλίμακες Λεξιλογίου Crichton αξιολογούν τη λεκτική ικανότητα του ατόμου, η οποία σχετίζεται με την εξοικείωση που έχει κάποιος με συγκεκριμένες έννοιες και λεκτικές πληροφορίες. Ο συνδυασμός των αποτελεσμάτων από τη χρήση των δύο κλιμάκων (CPM και CVS) ενδείκνυται για τη σφαιρικότερη εκτίμηση της γενικής νοητικής ικανότητας.

Η συνδυαστική χρήση των Έγχρωμων Προοδευτικών Μητρών με μια πολύ γνωστή Λεξιλογική Δοκιμασία, αυτή του Crichton, είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα του RAVEN’S EDUCATIONAL CPM/CVS, καθώς εμπλουτίζει την αρχική μη-λεκτική δοκιμασία νοημοσύνης με ένα σημαντικό στοιχείο λεκτικής νοημοσύνης. Άλλωστε, σύμφωνα με την ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία είναι αδιαμφισβήτητη η ικανότητα του λεξιλογίου να προβλέψει την ακαδημαϊκή επίδοση.

–  Πολύτιμο εργαλείο για την ανιχνευτική εκτίμηση της νοημοσύνης για αποκλεισμό νοητικού ελλείμματος,

–  Προσφέρει σφαιρική εκτίμηση της νοημοσύνης σε σημαντικά σύντομο χρόνο (μέση διάρκεια χορήγησης 15 λεπτά περίπου για κάθε μία από τις δύο κλίμακές του).

–  Αξιολόγηση ατόμων με γνωστικά ή νοητικά ελλείμματα ποικίλης αιτιολογίας με εύκολο και γρήγορο τρόπο. Απαιτεί ελάχιστη κινητική δραστηριότητα, αποτελεί «δικαιότερη» κλίμακα μέτρησης της νοημοσύνης για άτομα με αυτισμό ή άτομα με σοβαρές κινητικές διαταραχές (π.χ., μυϊκή δυστροφία, εγκεφαλική παράλυση).

–  Δεν απαιτεί απαραίτητα λεκτική απόκριση (Κλίμακα Μητρών) από τον εξεταζόμενο και μπορεί να χορηγηθεί σε ειδικές ομάδες του πληθυσμού, όπως άτομα με προβλήματα λόγου ή δυσκολίες ακοής.

–  Προσφέρεται για την αξιολόγηση ατόμων από διαφορετικά πολιτισμικά και γλωσσικά περιβάλλοντα καθώς δεν επηρεάζεται από το κοινωνικο-πολιτισμικό υπόβαθρο των μαθητών.

–  Υποστηρίζει τη λήψη αποφάσεων για εκπαιδευτική ένταξη (φοίτηση σε δομές ειδικής εκπαίδευσης ή σε ταχύρυθμα/εμπλουτισμένα προγράμματα).

Το RAVEN’S Educational CPM/CVS σταθμίστηκε για τον ελληνικό πληθυσμό από την ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗ Α.Ε. με την άδεια και την τελική έγκριση της NCS Pearson Inc. Κατά την ελληνική στάθμιση τηρήθηκαν αυστηρά οι προδιαγραφές διασφάλισης της ψυχομετρικής αρτιότητας, της εννοιολογικής εγκυρότητας και οι πρότυπες διαδικασίες προσαρμογής ξενόγλωσσων ψυχομετρικών εργαλείων.

*Η περιγραφή του εργαλείου βασίζεται στην περιγραφή της ΜΟΤΙΒΟ ΕΚΔΟΤΙΚΗΣ Α.Ε. στη σελίδα www.motiboaxiologisi.gr
 
Στην “αναΠΝΟΗ” αξιολογούμε έγκαιρα παιδιά από 18 μηνών έως 4 ετών για διαταραχές στην επικοινωνία (αυτιστικό φάσμα) μέσα από την Αναπτυξιακή δοκιμασία ΠΑΙΣ. Η εκπαίδευση έλαβε χώρα από την Καθηγήτρια κα. Χριστίνα Συριοπούλου-Δελλή και την Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Παιδιατρικής στη Β’ Παιδιατρική Κλινική του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών κα. Λωρέττα Θωμαΐδου. Η δημιουργία της Αναπτυξιακής δοκιμασίας ΠΑΙΣ από την κα. Θωμαΐδου έχει στόχο την έγκαιρη ανίχνευση δυσκολιών στην επικοινωνία των παιδιών, η συχνότητα των οποίων υπολογίζεται σε 1 στα 100 παιδιά, συχνότητα καθόλου σπάνια.
 
Η έγκαιρη ανίχνευση οδηγεί σε έγκαιρη διάγνωση των Διαταραχών Αυτιστικού Φάσματος και σε ένα πολύτιμο θεραπευτικό πλάνο για τα παιδιά που μπορούν να τα καταφέρουν στη ζωή τους με προσπάθεια, επιμονή, ενεργοποίηση της οικογένειας και πολλή αγάπη.
 
Πώς όμως μπορεί να αξιολογηθεί ένα παιδί που μας ανησυχεί η επικοινωνία του;
 

Αρχικά, λαμβάνεται ένα πλήρες ιστορικό από τη γέννησή του παιδιού έως την ηλικία που βρίσκεται από τους κηδεμόνες του χωρίς την παρουσία του παιδιού. Στη συνέχεια γίνεται μία συνάντηση γνωριμίας και παρατήρησης του παιδιού. Τέλος, κανονίζεται η ημερομηνία για τη χορήγηση της δοκιμασίας ΠΑΙΣ στο παιδί. Η χορήγηση είναι μία απλή και σύντομη διαδικασία. Το αποτέλεσμα υπολογίζεται αθροιστικά από όλες τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν από όλα τα βήματα.

Επικοινωνήστε μαζί μου για να κλείσετε το ραντεβού σας. Σε όλα αυτά τα ταξίδια της ψυχής βρίσκομαι δίπλα σας έως τον προορισμό που θέλετε να φτάσετε.
Καλή αντάμωση!

Νέα & Αρθρογραφία

Τι είναι η φιλία; Η εγγύτητα, το δέσιμο, η διασκέδαση, η πίστη και οι κοινές αξίες είναι μερικές μόνο από τις πολλές …

Play Focus. Δεν είναι προτιμότερο να μαθαίνεις πως λειτουργεί ο εγκέφαλος σου ενώ παίζεις παιχνίδια με τη σκέψη σου; ΤΙ ΕΙΝΑΙ Πρόκειται …

Βάζοντας από καιρό νέους στόχους, έρχεται ο Γενάρης του 2024 για να ξεκινήσει η υλοποίησή τους! Με την αρχή της νέας χρονιάς, …

Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι γονείς αλλά και οι εκπαιδευτικοί αυτές τις μέρες είναι το πώς να βοηθήσουν ένα …