Βάζοντας από καιρό νέους στόχους, έρχεται ο Γενάρης του 2024 για να ξεκινήσει η υλοποίησή τους!
Με την αρχή της νέας χρονιάς, δύο πολύ αγαπημένα προγράμματα προστίθενται στις συνολικές υπηρεσίες που προσφέρονται από την αναΠΝΟΗ και η χαρά είναι μεγάλη!
Playtherapy και Play Focus
από την αναΠΝΟΗ
Στην αναΠΝΟΗ, λοιπόν, η χρονιά ξεκινά με ακόμα περισσότερο παιχνίδι ως μέσο αξιολόγησης και θεραπείας σε παιδιά αλλά και ενήλικες. Παρακάτω θα βρείτε πληροφορίες για το κάθε πρόγραμμα και μπορείτε να επικοινωνήσετε για όποια παραπάνω πληροφορία σας ενδιαφέρει.
1. Playtherapy / Θεραπευτικό παιχνίδι
(Μη κατευθυντική, συνθετική και ολιστική προσέγγιση)
Το Playtherapy εστιάζει στην εξατομικευμένη παρέμβαση σε παιδιά από 4 ετών έως την εφηβεία και σε κάποιες περιπτώσεις και σε ενήλικες. Μέσα από μια ποικιλία υλικών και παιχνιδιών, το παιδί ξεδιπλώνει τις δυνατότητες του, ακριβώς από το σημείο που βρίσκεται. Πρόκειται για έναν τρόπο θεραπείας που αγαπούν πολύ τα παιδιά καθώς εφαρμόζεται με απόλυτο σεβασμό στο ρυθμό και τις ανάγκες της παιδικής ψυχής.
Το Playtherapy είναι ένας τρόπος να βοηθήσουμε τα παιδιά που έχουν συναισθηματικά, κοινωνικά και προβλήματα συμπεριφοράς, να βοηθήσουν τον εαυτό τους.
Είναι ωφέλιμη προσέγγιση σε παιδιά που διαπραγματεύονται:
- θέματα θυμού
- συναισθηματικού δεσμού
- προβλήματα συμπεριφοράς
- ΔΕΠ-Υ
- πένθος/απώλεια
- προβλήματα επικοινωνίας
- εφιάλτες
- φτωχές σχολικές επιδόσεις
- τραύμα, αποσυρμένη προσωπικότητα
- χαμηλή αυτοπεποίθηση/αυτοεκτίμηση, κ.ά.
Το Playtherapy είναι η θεραπεία που λειτουργεί σαν «γλύπτης» του εγκεφάλου ρυθμίζοντας τις ορμόνες του στρες που παράγονται καθώς το παιδί βιώνει έντονα δυσάρεστα συναισθήματα.
Στόχος της θεραπείας μέσω παιχνιδιού:
- Τα παιδιά με σοβαρότερες δυσκολίες, βιώνουν τις μεγαλύτερες θετικές αλλαγές.
- Βοηθά τη σωματική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη.
- Καλλιεργεί τη φαντασία και τη δημιουργικότητα.
- Ενθαρρύνει την αυτοπεποίθηση και τη συγκέντρωση.
- Βοηθά τα παιδιά να κάνουν φίλους και να μαθαίνουν τον κόσμο τους.
- Τους επιτρέπει να μαθαίνουν από τα λάθη τους.
- Βοηθά στην διαμόρφωση σχέσεων.
- Το παιδί χρησιμοποιεί την πρώτη του γλώσσα, το παιχνίδι, για να προσεγγίσει έναν ενήλικο κόσμο που συνήθως έχει ξεχάσει να παίζει.
- Το παιδί αναπτύσσει το δυναμικό του, ακόμα κι αν έχει βιώσει ή βιώνει αρνητικές εμπειρίες, βιώματα ή τραύματα.
- Το παιδί βιώνει θετικές εσωτερικές αλλαγές που γενικεύονται στις σχέσεις και στην καθημερινότητά του.
- Το θεραπευτικό παιχνίδι δημιουργεί νέες διαδρομές νευρώνων απελευθερώνοντας χημικές ουσίες στον εγκέφαλο που βοηθούν στη διαμόρφωση συνδέσεων ανάμεσα στις δομές του εγκεφάλου.
Το παιδί μετά το τέλος της θεραπείας νιώθει πιο ασφαλές, ότι η ζωή του έχει νόημα, το ανοσοποιητικό του δουλεύει καλύτερα και αποδίδει καλύτερα στη μάθηση και στις κοινωνικές του σχέσεις.
2. Play Focus / Νευρογνωστικό Παιχνίδι Συγκέντρωσης
Πλατφόρμα παρέμβασης και εκπαίδευσης
Πρόκειται για έναν συνδυασμό τεχνολογίας ανατροφοδότησης και παρατήρησης της λειτουργίας του εγκεφάλου με στόχο την ενίσχυση της γνωστικής λειτουργικότητας και τη ρύθμιση της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Όταν θέλουμε τα παιδιά μας να μας ακούσουν ή να μας προσέξουν, συνήθως η απάντηση που παίρνουμε είναι: «Μα σε ακούω!». Παρόλο που εμείς ξέρουμε ότι αυτό δεν συμβαίνει, τα παιδιά μας, ειδικά όσα έχουν διάσπαση προσοχής έχουν την αίσθηση ότι όντως μας ακούν. Πολλές από τις συμβουλές και τις στρατηγικές που δίνονται από τους ειδικούς στους γονείς των παιδιών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εκτελεστική τους λειτουργικότητα (μνήμη, συγκέντρωση, προσοχή, μάθηση, ιεράρχηση διαδικασιών, κ.ά.) είναι πολύ καλές και έχουν νόημα αν πρώτα φτάσουν στη ρίζα αυτών των συμπτωμάτων. Για να έχουν πραγματικό όφελος όλες αυτές οι συμβουλές και οι στρατηγικές (π.χ. ατζέντα προγραμματισμού, λίστα με τις δουλειές που έχω να κάνω, κ.ά.) χρειάζεται δουλειά εκ θεμελίων.
Τα αποτελέσματα του Play Focus είναι:
- Ανθεκτικότητα συγκέντρωσης: η ικανότητα να διατηρώ και να κατευθύνω συνειδητά τη συγκέντρωση μου
- Αύξηση χρόνου διατήρησης προσοχής
- Οπτικός συντονισμός
- Ολοκλήρωση δραστηριοτήτων/εργασιών
- Βραχύχρονη μνήμη (διατήρηση πληροφοριών όπως ονόματα, γεγονότα, ημερομηνίες)
- Απομόνωση περισπασμών
- Μείωση παρορμητικότητας
- Βελτίωση διαπροσωπικών και προσωπικών σχέσεων
- Αύξηση επιδόσεων
- Λιγότερο άγχος
- Περισσότερη οργάνωση
- Βελτιωμένη συμπεριφορά
- Βελτίωση εκτελεστικής λειτουργικότητας
- Γενίκευση δεξιοτήτων
Πολλοί άνθρωποι εργάζονται πιο σκληρά, από πολύ μικρή ηλικία, για να νιώσουν ότι αποδίδουν σε αυτό που τους ζητείται από το εκπαιδευτικό σύστημα. Ακόμα και μέσα στις σχέσεις τους και στους υπόλοιπους τομείς της ζωής τους η ίδια μεγάλη προσπάθεια είναι ένα μόνιμο χαρακτηριστικό. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα εστιάζει στην εξατομικευμένη παρέμβαση σε ανθρώπους από 5 ετών έως και μεγάλους ενήλικες, με εγγενείς ή επίκτητες δυσκολίες σε διαφορετικούς τομείς της εκτελεστικής λειτουργικότητας. Τέτοιες δυσκολίες μπορεί να είναι η ΔΕΠ-Υ/Διάσπαση Προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, η χαμηλή ταχύτητα επεξεργασίας, δυσκολίες οργάνωσης και μνημονικής καταγραφής, δυσλεξία, κ.ά. Η αξιολόγηση και η παρέμβαση γίνεται μέσω παιχνιδιών που καταγράφουν το στίγμα του εγκεφάλου, μέσω ενός ειδικού εξοπλισμού που στέλνει τα δεδομένα σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή. Τα δεδομένα αυτά υπολογίζουν το χρόνο διατήρησης της ενεργής προσοχής, την ταχύτητα αντίδρασης και άλλες παραμέτρους που δημιουργούν ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα παρέμβασης. Όλοι μας χρειαζόμαστε μια δυνατή μνήμη εργασίας, να διατηρούμε την προσοχή μας, να φιλτράρουμε τους παράγοντες που μας αποσπούν την προσοχή, να ελέγχουμε την παρορμητικότητά μας και να δουλεύουμε πάνω σε κάτι μέχρι να το ολοκληρώνουμε. Όλα αυτά περιλαμβάνονται στο Play Focus! Δίνεται, λοιπόν, στα παιδιά η δυνατότητα να εξασκήσουν τις δεξιότητες που θα χρειάζονται σε όλη τους τη ζωή.
Οι δυσκολίες στη συγκέντρωση έχουν συνδεθεί κυρίως με τη ΔΕΠΥ αλλά γνωρίζουμε ότι αποτελεί κοινό χαρακτηριστικό σε μια πληθώρα νευροαναπτυξιακών ή/και μαθησιακών δυσκολιών όπως η δυσλεξία, η δυσαριθμησία, κ.ά. Χάρη στη νευροπλαστικότητα, γνωρίζουμε ότι οι ταμπέλες και οι διαγνώσεις που μπορεί να συνοδεύουν κάποιον δεν είναι καθοριστικές. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να αναπτύξουμε δεξιότητες ακόμα κι όταν είμαστε είκοσι ή και σαράντα ετών. Δεν είναι ποτέ αργά. Πολλοί άνθρωποι διαγιγνώσκονται με ΔΕΠΥ μετά την ενηλικίωσή τους. Και είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ότι λόγω της νευροπλαστικότητας ,ο εγκέφαλος είναι σε θέση να σχηματιστεί και να αναπτυχθεί ακόμα και μετά την ενηλικίωση. H ανάπτυξη αυτή σημαίνει περισσότερες δεξιότητες όπως η προσοχή, η συγκέντρωση, η εργαζόμενη μνήμη, οι κοινωνικές δεξιότητες, κ.ά. Ο στόχος της παρέμβασης Play Focus έχει αποδειχθεί σημαντικός δείχνοντας βελτίωση στον ακαδημαϊκό, κοινωνικό και συμπεριφορικό τομέα. Επίσης, οι άνθρωποι που λαμβάνουν αγωγή για τη συγκέντρωσή τους μειώνουν τη δόση του φαρμάκου καθώς εκπαιδεύονται, καθώς μειώνεται η ανάγκη κάλυψης των ενδογενών δυσκολιών.
Με τα δύο νέα προγράμματα στους χώρους της αναΠΝΟΗΣ το παιχνίδι μπαίνει στο επίκεντρο της θεραπείας και της παρέμβασης γιατί πάντα ζούμε καλύτερα όταν παίΖΟΥΜΕ!!!