Ο Παιδαγωγός και η αυτοφροντίδα του

Ο Παιδαγωγός και η αυτοφροντίδα του

Μιας και το διαδίκτυο έχει γεμίσει με συμβουλές που μπορούν οι γονείς να δώσουν στα παιδιά τους για το άνοιγμα των σχολείων εδώ μία χρήσιμη λίστα για τον Παιδαγωγό και τη δική του αυτοφροντίδα για να μειώνει το άγχος από την καθημερινότητα του.


Έχουμε και λέμε λοιπόν…


1) Αποφασίστε ποιοι κανόνες θα ωφελήσουν συνολικά την τάξη σας και τι προσδοκίες έχετε από τα παιδιά σας. Τα ΜΗΝ και τα ΔΕΝ (δεκάλογοι, κανόνες, κλπ.) πολλές φορές δε δίνουν μία ξεκάθαρη εικόνα προς το παιδί για το πως μπορεί να φέρεται, ειδικά όταν δυσκολεύεται με κάτι. Η συζήτηση για το τι περιμένουμε από αυτά δίνει την ευκαιρία ανταλλαγής απόψεων και η οικειότητα βαθαίνει μεταξύ ενήλικα και παιδιού προβλέποντας την καλύτερη συνεργασία μεταξύ τους. Επιπλέον, η σημαντικότερη δουλειά που χρειάζεται να γίνει από τις πρώτες μέρες του σχολείου είναι να διδαχθούν τα παιδιά δεξιότητες επίλυσης συγκρούσεων και να εξασκηθούν με παιχνίδια ρόλων.


2) Πράξε προς τους μαθητές σου με τέτοιο τρόπο ώστε να ωφεληθούν διπλά. Για παράδειγμα, αν μία μέρα είναι κουραστική και τα παιδιά έχουν πολλά να πουν δημιούργησε έναν κύκλο έκφρασης αντί να προσπαθείς να “σβήνεις” διαρκώς εστίες συζητήσεων μέσα στην τάξη. Μείνε ευέλικτος γιατί ο έλεγχος της δικής σου διάθεσης εξαρτάται μόνο από εσένα, τον ενήλικα.


3) Προετοιμάσου έγκαιρα, πρωτού φτάσεις στην τάξη. Μία προετοιμασία πριν την αρχή της νέας εβδομάδας και πριν το ξεκίνημα κάθε μέρας θα βοηθήσει και τους μαθητές να συντονίζονται καλύτερα και να μαθαίνουν δεξιότητες οργάνωσης από εσένα.
4) Όταν νιώθεις μπλοκαρισμένος και κουρασμένος ήρθε η ώρα να μάθεις κάτι καινούργιο. Η εισροή πληροφοριών ενδυναμώνει τον άνθρωπο σε ιδέες και δημιουργικότητα καθώς εκγυμνάζονται οι νευρώνες του.


5) Προσπάθησε να ακούς καλά, βαθιά και πίσω από τις λέξεις. Όταν δεν έχεις χρόνο γι’ αυτό ενημέρωσε και προγραμμάτισε μία συνάντηση με τον μαθητή σε ήσυχο περιβάλλον. Το να μην ακούς τους μαθητές σου δεν είναι οριοθέτηση προς το μαθητή και ενδυνάμωση του ρόλου σου αλλά εμπόδιο επικοινωνίας που θα οδηγήσει στην έλλειψη εμπιστοσύνης, στην παραίτηση και ίσως ενισχύσει αντιδραστικές συμπεριφορές. Πολλοί μαθητές γίνονται ατίθασοι στην προσπάθεια τους να καθρεπτίσουν ότι δεν ακούγονται.


Το σημαντικότερο όλων είναι ότι ως Παιδαγωγός προσπαθείς να ενισχύσεις τις αμέτρητες πτυχές ενός μικρού ανθρώπου που αναπτύσσεται ταχύτατα.

Μην ξεχνάς ότι η ακαδημαϊκή του επίδοση είναι ένα μικρό ποσοστό του ανθρώπινου δυναμικού και δεν μπορεί να προβλέψει τη διαδρομή του, ούτε την εικόνα του όταν θα έχει πια ωριμάσει.

Το πόσο ευτυχισμένος και επιτυχημένος με τον εαυτό του θα νιώθει αφορά κυρίως όλες αυτές τις πτυχές που – ευτυχώς – ποτέ δε θα βαθμολογηθούν στο σχολείο.

Μία υπέροχη σχολική χρονιά είναι έτοιμη να ξεκινήσει! Ας την απολαύσουμε!
αναΠΝΟΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *